STARTUJEMY 14 WRZEŚNIA ZAPISY TEL. 607822266
OGŁASZAMY NABÓR NA ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2019/2020:
Zajęcia rozpoczynają się: 16 września 2019 :):):)
– RYTMIKA Z ELEMENTAMI BALETU – wiek 3-5 lat
– CHEERLEADERKI – wiek 5-7 lat
– DANCE MIX – wiek 6-10 lat
– SENSOPLASTYKA – wiek 6 mcy – 4 lat
– SENSORKI – wiek 9 mcy – 3 lat
– GORDONKI – wiek 6 mcy – 3 lat
– RAM PAM PAM – wiek 2,5 – 4 lat
– RADOSNA EDUKACJA – wiek 1,5 – 2,5 lat
– MINI PRZEDSZKOLE – wiek 2,5 – 4 lat
– Turlanki/Skakanki – wiek 6 mcy do 2 lat
– Skaczące brzdące – wiek 2,5 do 4,5 lat
– Mały Picasso – wiek 2,5 – 4,5 lat
– DUŻY Artysta – wiek – 4-10 lat
– MŁODY NAUKOWIEC – wiek 5-10 lat
FITNESS DLA MAM – BEZ OGRANICZEŃ
ŚPIEWAJĄCE MAMY – trwa nabór
JĘZYK WŁOSKI:
– JĘZYK WŁOSKI – wiek 5-10 lat – trwa nabór
JĘZYK NIEMIECKI – wiek 3-5 lat – trwa nabór
SZCZEGÓŁOWY GRAFIK UMIEŚCIMY NA POCZĄTKU WRZEŚNIA
WIĘCEJ INFORMACJI pod nr tel.607822266 lub na naszej stronie www.akademiabuzka.pl
Dni wolne od zajęć 2019/2020
LISTOPAD
- 1 listopada (Wszystkich Świętych, piątek)
- 11 listopada (Dzień Niepodległości) – poniedziałek
GRUDZIEŃ/STYCZEŃ
- 23 grudnia – 6 stycznia 2020 (przerwa świąteczno-noworoczna)
FERIE ZIMOWE
- 27 stycznia- 9 lutego 2020
KWIECIEŃ
- 10 kwietnia – 13 kwietnia 2020 r. (wiosenna przerwa świąteczna)
MAJ
- 1 -3 maja 2020 (długi weekend majowy)
- 11 czerwca – 14 czerwca 2020 – Boże Ciało – długi weekend
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
- 15-19 czerwca 2020
WAKACJE 2020
- 27 czerwca – 31 sierpnia 2020 – półkolonie, urlopy
OPISY ZAJĘĆ – PONIŻEJ……..
ZAJĘCIA ROZWOJOWE I WARSZTATY EDUKACYJNE:
Zajęcia spełniają funkcję rozwojową, poznawczą oraz wartościową dla każdego dziecka. Zajęcia nastawione są na tworzenie poprzez zabawę. Wykorzystane metody i techniki wspomagają rozwój dziecka i wzmacniają jego poczucie własnej wartości. Dziecko uczy się współpracować w grupie, nabiera umiejętności przydatnych w życiu codziennych. Obecnie rodzice bardzo dbają o to, aby ich dzieci od małego uczyły się poprzez zabawę.
OFERUJEMY:
- BOBO TIME – GIMNASTYKA DLA SMYKA – ZAJĘCIA DLA MAM I DZIECI – po zebraniu grupy!
- ŚWIAT ZMYSŁÓW – ZAJĘCIA SENSORYCZNE – SENSOPLASTYKA@ – JEDYNA w Gorzowie!!! od 6 mcy do …… lat oraz SENSORKI – ZMYSŁOWISKO
- SENSOGRAJKI – MUZYCZNO-SENSORYCZNE – NOWOŚĆ!!
- LOGORYTMIKA – LOGOPEDYCZNO-RUCHOWE – NOWOŚĆ!!
- TANECZNE: RYTMIKA Z ELEMENTAMI BALETU,CHEERLEADERKI, DANCE MIX – (HIP-HOP, TANIEC TOWARZYSKI, DISCO).
- MŁODY NAUKOWIEC – ZAJĘCIA CHEMICZNO-FIZYCZNO-PRZYRODNICZE – EKSPERYMENTY.
- ZAJĘCIA Z BOBLESAMI: TURLANKI, SKAKANKI, Skaczące Brzdące – JEDYNE W GORZOWIE!
- MUZYCZNE BRYKANIE I GORDONKI – zajęcia umuzykalniające wg metody E.E. Gordona
- JĘZYKOWE – JĘZYK ANGIELSKI – ENGLISH JUNIOR; JĘZYK NIEMIECKI; JĘZYK WŁOSKI – ITALO-RYTMIKA – JEDYNE W GORZOWIE!!
- PRZEDSZKOLE – ZAJĘCIA ADAPTACYJNE – RAM PAM PAM oraz RADOSNA EDUKACJA ORAZ MAŁY GENIUSZ
- ZAJĘCIA PLASTYCZNE – MAŁY PICASSO, DUŻY ARTYSTA – CRAFT ART
- GIMNASTYKA KOREKCYJNA Z AEROBIKIEM – FIKU MIKU GIMNASTYKUJ!
- FITNESS DLA MAM
- WARSZTATY DEKOROPLASTYKA!!! – NOWOŚĆ!!!
- WARSZTATY PIANKA MYDLANKA – jedyne w Gorzowie!!!
- WARSZTATY MASOPLASTYKA – NASZE NOWATORSKIE zajęcia!!!
- DOGOTERAPIA – PSIM TROPEM
- Szach Mat – NAUKA GRY W SZACHY – po zebraniu grupy!
- WARSZTATY TEATRALNE – ZOSTAŃ AKTOREM – ZRÓBMY SOBIE PRZEDSTAWIENIE n
- WARSZTATY OSIKOWE – NOWOŚĆ!!! Pierwsze zajęcia w listopadzie
- WARSZTATY TWORZENIA ŚWIEC PLASTYCZNYCH I ŻELOWYCH – ŚWIECÓWKI! – NOWOŚĆ!!!
- WARSZTATY FILCOWANKI
- WARSZTATY GIPSOWE
- WARSZTATY FOTOGRAFICZNE – PO ZEBRANIU GRUPY!
- PRZEDSTAWIENIA MUZYCZNO-TEATRALNE Z GRUPĄ WILK ART ZE SZCZECINA.
- Dobre maniery – WARSZTATY Kindersztuby
- Nauka oszczędzania – WARSZTATY – Pieniądze nie rosną na drzewach
- WARSZTATY CUKIERNICZE
- BAJOTERAPIA – BAJU BAJ
BUŹKA JEST miejscem, w którym mama, tata, niania lub babcia czy dziadek, mogą aktywnie oraz przyjemnie spędzić czas z dziećmi. Zapewniamy wszystkie potrzebne materiały do prowadzenia zajęć. Na naszych zajęciach dzieci uruchomią wszystkie swoje zmysły, rozwiną skrzydła, poznają własne ciało, poćwiczą wyobraźnię, odkryją swoje talenty oraz nauczą się współpracować z rówieśnikami.
Ad.1. – BOBO TIME – zajęcia przeznaczone dla dzieci od URODZENIA oraz DLA ich rodziców/opiekunów. Służy to zacieśnieniu więzi między rodzicem a dzieckiem, będąc przy okazji niepowtarzalną okazją do dobrej zabawy.
Podczas zajęć pokażemy rodzicom techniki i metody zabaw z dziećmi, sposoby porozumiewania się gwarantując przy tym świetnie wypełniony czas.
W programie przewidujemy 10 spotkań, podczas których, raz w miesiącu będzie spotkanie ze specjalistą, m.in.: kosmetyczką, wizażystką, stylistką, ratownikiem medycznym, położną, pedagogiem, dietetykiem. Spróbujemy odpowiedzieć na wiele nurtujących pytań oraz doradzimy jak być piękną młodą matką i jak dbać o swój wygląd i zdrowie.
Podczas każdego spotkania będzie można wypić coś ciepłego, herbatkę, kawkę i posłuchać porad specjalistów. W tym czasie dzieci będą mogły bawić się w sali zabaw, a niemowlaki w specjalnie przygotowanym dla nich miejscu ( do dyspozycji maty edukacyjne, kojce rozmaitości, skoczek, przewijak ).
Zorganizujemy dla Was tzw. kiermasz ubranek oraz możliwość wymiany, odsprzedania zabawek, które już nam się nie przydadzą.
Na specjalnej tablicy zamieścimy ogłoszenia rodziców poszukujących nianie/opiekunki dla swoich dzieci oraz umieścimy oferty od niań/opiekunek.
Korzyści, jakie rodzice wyniosą z zajęć:
- Ułatwienie komunikacji z własnym dzieckiem.
- Szybsze zrozumienie potrzeb własnego dziecka.
- Okazja do wspólnej zabawy.
- Zacieśnienie większej więzi emocjonalnej z dzieckiem.
- Możliwość poznania innych rodziców i zawarcie nowych przyjaźni.
- Świadomość odczucia, że dziecko szybciej się rozwija, że dostarcza mu się nowych bodźców.
- Możliwość uzyskania wielu ciekawych porad zarówno związanych ze zdrowiem naszym jak i dziecka.
Wiek dzieci – bez ograniczeń
Zajęcia odbywają się 2 x w miesiącu i trwają 45-60 min
Każda GRUPA 6-8 dzieci; Każde dziecko z 1 opiekunem.
Rodzic/opiekun uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy
Ad.2. ŚWIAT ZMYSŁÓW – SENSOPLASTYKA – Zajęcia sensoryczne dla dzieci z elementami Sensoplastyki, nowatorskiej metody stymulowania rozwoju dzieci od najmłodszych lat. Metodę opracowała Pani Izabela Stefańska – pedagog twórczości, arteterapeutka – założycielka Inkubatora Inspiracji
Sensoplastyka, czyli Plastyka Sensoryczna to autorska metoda wspierania rozwoju przedszkolaków i niemowląt już od pierwszych miesięcy życia.
Podczas zajęć łączymy stymulację sensoryczną z ekologiczną edukacją plastyczną oraz elementami Coachingu.
Poprzez odpowiednie pokierowanie procesem wspieramy rozwój kompetencji intra- oraz interpersonalnych.
Tworzymy bezpieczne farby i masy plastyczne z produktów spożywczych.
Wykorzystujemy techniki arteterapeutyczne jednocześnie stymulując rozwój dzieci oraz wspierając własny proces rozwoju osobistego.
Przede wszystkim – kreatywnie się bawimy!!!
Podczas zajęć będziemy stymulować zmysły naszych pociech oraz zadbamy o ich kreatywny rozwój. Przygotujemy eko-farby oraz masy plastyczne i na niecodziennym „płótnie” damy upust twórczej fantazji zarówno dzieci jak i nas samych włączając w zabawę elementy edukacyjne. Zdecydowanie i raczej na pewno się pobrudzimy, dlatego prosimy o zabranie dla dzieci ubranka na zmianę a sami rodzice również mogą się przebrać.
Po co i w jakim celu będziemy się brudzić?
A mianowicie: po to aby:
Poprzez kolorową stymulację sensoryczną naszych maluchów wspomagać budowanie świadomości ciała i przestrzeni oraz przygotowanie do nauki chodzenia
Poprzez wspólne działania wspierać rozwój zmysłów oraz wpływać na rozwój mowy, (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni), a także pogłębić nasz kontakt emocjonalny z dziećmi
Dzieci będą nawiązywać relacje społeczne z rówieśnikami, a także przyzwyczajać się do obecności innych osób niż najbliżsi opiekunowie.
Podczas warsztatu wykorzystamy techniki arteterapeutyczne – zrelaksujemy się, a wiadomo – zrelaksowany i szczęśliwy opiekun to szczęśliwe dziecko:-)
Zajęcia przeznaczone dla dzieci od 6 miesiąca do 3 lat, a tak naprawdę bez ograniczeń wiekowych
Zajęcia trwają 30-45 min.
Każda GRUPA 8 – 10 dzieci; Każde dziecko 1 opiekun. ZABIERAMY SWÓJ RĘCZNIK I UBRANKO NA ZMIANĘ!
Rodzic/opiekun uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy.
SENSORKI – WIDZĘ CZUJĘ SŁYSZĘ POZNAJĘ
Wykorzystywane metody dydaktyczne:
treningi Kreatywnego Wczesnego Rozwoju TM
Strategie Ekspresywne© oraz Model CSC©
polisensoryka
integracja sensoryczna (SI)
elementy metody Marii Montessori
pedagogika zabawy
Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne
zabawy paluszkowe
masażyki i wierszyki
ćwiczenia relaksacyjne
Dzięki zabawom sensorycznym maluszki:
rozwijają się intelektualnie, ruchowo, emocjonalnie i społecznie bawiąc się z rodzicem w grupie rówieśników
stymulują percepcję wzrokową i słuchową
rozwijają umiejętności motoryczne
wspomagają rozwój mowy i aktywizują komunikację dziecka
rozwijają wrodzoną ciekawość otaczającym światem
stają się bardziej kreatywne i odważne w poznawaniu otoczenia
nabywają umiejętność twórczej zabawy
Zajęcia sensoryczne dla dzieci od 9 m-ca do 3 lat
ZMYSŁOWY SPOSÓB POZNAWANIA ŚWIATA
Zgodnie z filozofią J. Amosa Komeńskiego:
„(…) początek wiedzy zawsze znajduję się w zmysłach, gdyż w naszym umyśle nie znajduję się nic, czego wcześniej nie byłoby w jednym ze zmysłów”
SENSOGRAJKI – zajęcia muzyczno – sensoryczne to połączenie doznać sensorycznych i muzyki. Podczas zajęć prowadzący śpiewa, gra na instrumentach, a dziecko jest stymulowane pomocami sensorycznymi. Zajęcia odprężają, relaksują. Zabawy mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzać świat jego doznań. Zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, słuchania i poznawania świata wokół, odkrywania.
Wiek: od 9 mcy – 3 lat
LOGORYTMIKA – to połączenie ćwiczeń ruchowych, słuchowych, oddechowych, słownych i muzycznych. To rozwijanie mowy i umiejętności poznawczych. Zajęcia uwrażliwiają na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika i barwa dźwięku. Zajęcia wspierają motorykę, rozwijają procesy myślowe, które gwarantują w przyszłości doskonały start do podjęcia nauki w szkole.
Wiek: od 2 do 5 lat w dwóch grupach
Ad. 3. ZAJĘCIA TANECZNE – prowadzone przez profesjonalną instruktorkę tańca Panią Katarzynę Kasprzak, która posiada wieloletnie Doświadczenie, ponadto jest czynną nauczycielką wychowania przedszkolnego.
Obowiązuje strój:
obuwie na płaskiej podeszwie (baletki bądź tenisówki), strój luźny, nie krępujący ruchów.
Taniec to nieustanna zabawa, która daje radość, relaks dla ciała i umysłu.
RYTMIKA Z ELEMENTAMI BALETU
I Grupa – DZIECI W WIEKU 3-5 LAT – poniedziałek godz.16.00
II Grupa – DZIECI W WIEKU 3-5 LAT – poniedziałek godz.16.35
Zajęcia 1 x w tygodniu, trwają 30 min
GRUPA 10 – 12 dzieci;
Rodzic/opiekun nie uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy.
Karnet jest imienny i obowiązuje dla 1 dziecka.
Rodzice biorą udział w zajęciach pokazowych, a w kolejnych zajęciach dzieci biorą udział same, rodzice zaś odpoczywają w Sali przeznaczonej dla rodziców lub udają się na zakupy itp.
Zajęcia taneczne łączące w sobie wiele elementów, które pozwolą na wszechstronny rozwój Państwa dziecka. Wszystko w formie zabawy i rozładowania emocji, zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych. Kształtują prawidłową postawę dziecka, uczymy koncentracji, gracji, poczucia rytmu, estetyki ruchu. Dziecko poprzez zdyscyplinowany taniec odkrywa swoje zdolności taneczne, nabiera pewności siebie.
Na zajęciach dzieci poznają:
– Podstawy baletu oraz tańca współczesnego
– Ćwiczenia rytmiki tanecznej
– Zabawy taneczno-umuzykalniające
– Ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie, korygujące postawę
– Ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową
– Tematyczną improwizację taneczną
Końcowym efektem zajęć będzie występ dzieci, na którym zostaną zaprezentowane układy taneczne.
CHEERLEADERKI
Zajęcia taneczne ogólnorozwojowe. Cheerleading to jedna z najaktywniejszych form tanecznych w Europie.. zajęcia stają się już coraz bardziej popularne w Polsce, dzięki temu, że łączą w sobie elementy tańca z gimnastyką i ćwiczeniami rozciągającymi, a wszystko to z
To zespół stworzony z grupy dziewcząt tańczących układy zawierające elementy gimnastyki i akrobatyki. Dynamiczne choreografie przedstawione są z pomocą rekwizytów (pomponów). Szczególny nacisk kładziony jest na rytmikę, rozciągnięcie ciała i ogólna sprawność fizyczna. Dziecko na zajęciach uczy się również współpracy w grupie i wzajemnej pomocy.
Nasze zajęcia to doskonała zabawa i intensywny trening dla wszystkich dzieci, które muszą się „wyszaleć” . Wpływa bardzo pozytywnie, nie tylko na psychikę, ale także na samopoczucie fizyczne. Zajęcia są meczące i pomagają w zdobyciu pewności siebie.
Podczas zajęć dzieci:
– Wyrabiają poczucie rytmu, słuchu oraz płynności ruchu
– Uczą się różnych technik tanecznych – gimnastyka, cheerleading, balet, jazz
– Ćwiczą Tematyczne układy taneczne
– Poprzez ćwiczenia rozciągająco-wzmacniające mięśnie kształtują sylwetkę oraz korygują wady postawy
– Nabywają umiejętności podstawowych kroków tanecznych
– Poprzez taniec pozytywnie rozładowują energie oraz napięcia emocjonalne
– Nabierają poczucia własnej wartości i wiary we własne umiejętności, pokonują nieśmiałość
– ogólna poprawa kondycji fizycznej dziecka
– integracja z rówieśnikami
Pozytywny wpływ na koordynację ruchową
– poprawa rytmiczności i skoczności
Końcowym efektem zajęć będzie występ dzieci, na którym zostaną zaprezentowane układy taneczne.
Rodzice biorą udział w zajęciach pokazowych, a w kolejnych zajęciach dzieci biorą udział same.
Strój: obuwie na płaskiej podeszwie (baletki bądź tenisówki), strój luźny, nie krępujący ruchów.
GRUPA – DZIECI W WIEKU 5-10
Zajęcia trwają 45 min. 1 x w tygodniu
GRUPA 10 – 12 dzieci;
Rodzic/opiekun nie uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy.
DANCE MIX:
Zajęcia taneczne, na których dziecko zapozna się z mieszanką różnych stylów tanecznych.
Jest to styl bardzo popularny, wykorzystywany w teledyskach oraz występach scenicznych. Tancerze poruszają się w choreografiach tworzonych do specjalnie wybranych utworów, a każdy układ taneczny zawiera w sobie elementy kilku technik.
W miłej atmosferze dziecko wprowadzane jest w magiczny świat muzyki i tańca. Poznaje taniec na kilku płaszczyznach zaczynając od hip- hopu poprzez taniec towarzyski i kończąc na disco.
Dzięki tym zajęciom dziecko:
zyskuje pewność siebie,
pobudza wyobraźnię i pomysłowość,
uczy się współpracy w grupie, odpowiedzialności i zaangażowania,
rozwija sprawność fizyczną,
kształtuje odpowiednią postawę ciała,
nabywa umiejętność orientacji w przestrzeni
Strój: obuwie na płaskiej podeszwie (baletki bądź tenisówki), strój luźny, nie krępujący ruchów.
Zajęcia trwają 45 min 1 x w tygodniu.
DZIECI W WIEKU 6-10 lat
GRUPA 10 – 12 dzieci;
Rodzic/opiekun nie uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy.
Karnet jest imienny i obowiązuje dla 1 dziecka.
Końcowym efektem zajęć będzie występ dzieci, na którym zostaną zaprezentowane układy taneczne.
Ad. 4. Młody Naukowiec – zajęcia chemiczno-fizyczno-przyrodnicze
ZAJĘCIA MŁODY NAUKOWIEC to połączenie świetnej zabawy i sporej dawki wiedzy, na zajęciach dzieci poznają świat poprzez doświadczenia chemiczne, fizyczne oraz przyrodnicze poprzez wskazanie ich praktycznego zastosowania. Pomagamy dostrzec uczestnikom magię nauki, odkrywamy tajemnice otaczającego nas świata.
Na każdych zajęciach kursanci wykonują inne doświadczenie, realizują inny projekt. Proponowane zajęcia dla dzieci objaśniają tajniki nauki, tłumacząc w praktyce wiedzę z przyrody, biologii, chemii oraz fizyki. Pod opieką wykształconego instruktora-nauczyciela młodzi naukowcy rozwijają swoje kompetencje oraz zainteresowania.
Zajęcia MŁODY NAUKOWIEC są to interdyscyplinarne zajęcia łączące w sobie sztukę, naukę i przede wszystkim świetną zabawę.
Zapraszamy wszystkie ciekawe świata dzieci do BUŹKI gdzie będą mogły przekonać się, że nie wszystko jest takie, jak nam się wydaje. Jeżeli Wasze dziecko uwielbia zadawać pytania zaczynające się od słówka “dlaczego?”, po co i na co?? przyprowadźcie je do nas, a my spróbujemy zaspokoić jego ciekawość poznawczą.
Zajęcia Młody Naukowiec to zaproszenie w podróż po wiedzę o tym, w jak fascynującym świecie żyjemy.
Każde zajęcia to kolejne kroki w odkrywaniu ciekawych zjawisk i praw, które nimi rządzą. Skąd się bierze tęcza, jak rozchodzą się dźwięki, dlaczego Morze Martwe tak się nazywa, czy możemy oszukać własne ciało? – na te i wiele innych pytań będziemy razem szukać odpowiedzi w eksperymentach naukowych.
Przykładowe eksperymenty:
- Chemiczny wulkan,
- gaśnica gazowa,
- Pływanie/ Lewitowanie w gazie
- Znikający atrament
- Mleczne tornado
- Chemiczny ogród
- Chemiczny kameleon
- Czarny cukier
- Płonąca piana
- Żarłoczny roztwór
- dlaczego MOrze jest Martwe ?
I WIELE INNYCH
1 x w tygodniu
Zapraszamy dzieci w wieku 4-10 lat
ZAJĘCIA obejmują cały Rok szkolny – 36 zajęć
Zajęcia 1 x w tygodniu po 45 min.
Obowiązują wcześniejsze zapisy.
GRUPA 8-10 DZIECI
Ad. 5. Zajęcia ruchowe z bOblesami – TURLANKI, SKAKANKI, SKACZĄCE BRZDĄCE:
klocki bObles to wielkie i kolorowe klocki, to zwariowane tęczowe zwierzaki – zabawne słonie, fikuśne krokodyle, uśmiechnięte kurczaki, pływające rybki i wiele innych.
Łączą funkcję zabawy ze stymulowaniem ruchowego rozwoju dzieci. Wykonane z ekologicznego tworzywa, są bezpieczne także dla malutkich dzieci. Dzięki temu dzieci mogą bawić się nimi jak puzzlami i układać w różnobarwne kompozycje.
bOblesy służą do budowania, turlania, pokonywania przeszkód, bujania czy wspinania się. Dzieci w trakcie zabawy gimnastykują się i nabywają lepszej koordynacji ruchowej, wykonując coraz bardziej skomplikowane manewry.
Klocki te są doskonałą zabawką dla dziecka w każdym wieku. Małe elementy przeznaczone są dla maluszków uczących się siadać. Zabawa większymi klockami przeznaczona jest dla dzieci, które uczą się jak utrzymywać równowagę.
bOblesy rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Malec może budować z nich mosty, wieże, fortyfikację i tory przeszkód. Dzięki temu, dziecko może poczuć się jak prawdziwy architekt na placu budowy – jego wizja rodzi się na jego oczach.
bOblesy sprawdzają się również w ćwiczeniach gimnastycznych dla mam, tatusiów, babć i dziadków, cioteczek, opiekunek, dla wszystkich.
ZAJĘCIA Z BOBLESAMI:
TURLANKI – zajęcia z udziałem bOblesów, wspomagające rozwój ruchowy u małych dzieci.
SKAKANKI – Ruchowe zajęcia rozwijające funkcje motoryczne u dzieci.
Skaczące BRZDące – zajęcia ukierunkowane na ruch, zdrowie i koordynacje wzrokowo-ruchową
Zapraszamy mamy, tatusiów, babcie, dziadków, ciocie, opiekunki – z maluszkami w wieku od 6 miesięcy do 3 lat na poranne zajęcia, które łącząc zabawę z odpowiednimi ćwiczeniami wspomogą harmonijny rozwój psychoruchowy dziecka w bliskiej i bezpiecznej relacji z dorosłym. W trakcie zabawy wykorzystamy innowacyjne kolorowe zabawki bObles w kształcie zwierzątek, stworzone specjalnie z myślą o wspomaganiu rozwoju motorycznego dziecka na różnych etapach życia oraz chustę animacyjną Klanzy. Na zajęciach zostaną przeprowadzone również masażyki rozluźniające ciało dziecka.
Zajęcia z bOblesami to kreatywna zabawa, budująca rozwój umiejętności ruchowych oraz dająca radość zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców.
Z bOblesami możemy robić wszystko, a mianowicie tworzyć z nich budowle, toczymy je, skaczemy i ćwiczymy równowagę, aby uzyskać szczęśliwe ciało. Dzięki zabawie z bOblesami dzieci mają większą świadomość swojego ciała, łatwiej się uczą, lepiej odnajdują się w grupie oraz czują się bardziej pewni siebie. A co najważniejsze świetnie się przy tym bawią.
Zajęcia trwają 30 – 45 min.
grupa – TURLANKI – wiek dziecka – 6m-cy – 18 m-cy
grupa – SKAKANKI – 18 m-cy – 3 lat
Każda GRUPA 8 – 10 dzieci; Każde dziecko 1 opiekun.
Rodzic/opiekun uczestniczy w zajęciach.
Obowiązują zapisy.
Karnet na zajęcia jest imienny i obowiązuje dla jednego dziecka.
SKACZĄCE BRZDĄCE – wiek dziecka – 3 – 5 lat
Każda GRUPA 8 – 10 dzieci; Każde dziecko 1 opiekun.
Rodzic/opiekun może uczestniczyć w zajęciach, ale nie jest to koniecznością.
Obowiązują zapisy.
cena obejmuje 1 dziecko wraz z 1 opiekunem.
Karnet na zajęcia jest imienny i obowiązuje dla jednego dziecka.
Ad. 6. MUZYCZNE BRYKANIE, GORDONKI:
Zajęcia muzyczne dla najmłodszych prowadzone w formie zabawy.
Zajęcia umuzykalniające z elementami metody Edwina Eliasa Gordona.
Celem zajęć jest rozwijanie zdolności muzycznych dziecka, kształtowanie języka muzycznego oraz umiejętność posługiwania się muzyką.
Zajęcia prowadzone są w formie śpiewanek i rytmiczanek kierowanych bezpośrednio do dzieci. Zajęcia wspomagane są instrumentami muzycznymi dla dzieci i drobnymi zabawkami. Będziemy uczyć się improwizacji, swobodnego muzykowania oraz rozumienia muzyki, a to w celu kształcenia nie tylko języka muzycznego ale w ogóle słuchania, koncentracji, zdolność komunikowania się, a także czytania i pisania.
Zasady
W umuzykalnianiu dziecka szczególne znaczenie ma rola opiekunów, których zachęcamy do współpracy i czynnego uczestnictwa podczas zajęć. To oni odgrywają najważniejszą rolę w rozwoju dziecka, choć na zajęciach istotną rolę pełni jednak głos prowadzącego.
W czasie trwania zajęć dziecko ma pełną swobodę ruchu, gdyż ucho malucha pracuje nawet podczas zabawy, czy biegania po całej sali, a może nawet podczas drzemki.
Podczas zabawy każdy opiekun bierze odpowiedzialność za siebie i przyprowadzone Dziecko, w tym za własną i Dziecka dyspozycję zdrowotną.
obowiązują zapisy. 1 dziecko z 1 opiekunem
RYTMIKA DLA SMYKA – ZAJĘCIA MUZYCZNO-RUCHOWE –
Czy Twoje dziecko słysząc muzykę zaczyna poruszać się w jej rytm? Tak wiele radości niesie ze sobą muzyka i taniec! A to właśnie ruch jest bardzo ważnym elementem w życiu Twojego dziecka. Taniec walczy z wadami postawy i działa na rozwój wyobraźni, wyrabia poczucie rytmu i słuch muzyczny, a także rozwija koordynację ruchową. Taniec to wspaniała forma zabawy, którą po zajęciach można kontynuować w domu.Podczas przygody z tańcem dzieci poznają podstawowe kroki i figury taneczne, które prowadzone są w formie radosnej zabawy. Każdy układ tańczony jest do znanych i uwielbianych przez dzieci utworów. Rytmiczna muzyka od razu wpada w ucho małego tancerza. Podczas zajęć Wasze pociechy poznają obcojęzyczne utwory, których słowa odzwierciedlane będą przez ruchy ciała i elementy tańca. Tańczymy również do hitów disco polo.
WIEK – 3 – 5 LAT
CZAS 30-45 MIN.
Ad. 7. RAM PAM PAM I RADOSNA EDUKACJA – TO zajęcia przedszkolne (DO POŁUDNIA) dla dzieci nie uczęszczających do przedszkola/ żłobka oraz MAŁY GENIUSZ:
Są to zajęcia ogólnorozwojowe, adaptacyjno-edukacyjne oraz muzyczno-ruchowe.
Zajęcia mają na celu usamodzielnienie się Dziecka oraz ułatwienie Maluchom bezstresowego wkroczenia w świat grupy rówieśniczej.
RAM PAM PAM to cykliczne zajęcia, które pozwolą Twojemu Dziecku aktywnie spędzić czas z innymi dziećmi, twórczo się rozwijać, pobudzą zmysły i wyobraźnię. Podczas zajęć nauczymy się wspólnej zabawy w grupie, pobrykamy, zatańczymy, zaśpiewamy, wysłuchamy bajek i poznamy różne techniki plastyczne.
Program zajęć oparty na połączeniu różnorodnych metod oraz technik dydaktycznych mających na celu wspomagać rozwój fizyczny, emocjonalny oraz intelektualny Dziecka. Zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego (Weroniki Sherborne) pogłębiają relacje fizyczne oraz emocjonalne, uczą świadomości własnego ciała, nawiązania kontaktu za pomocą ruchu, dotyku oraz współpracy z drugą osobą. Zabawy z muzyką wprowadzają Dzieci w świat dźwięków i uczą reakcji na bodźce muzyczne. Poprzez pedagogikę zabawy Dzieci usprawniają współpracę i komunikację w grupie. Pracujemy z książką Wydawnictwa WSiP TROPICIELE oraz Przygoda z uśmiechem.
Podczas zajęć ćwiczymy i bawimy się z naszymi bOblesami. W między czasie jemy własne śniadanko przy stolikach.
Zajęcia dla dzieci 2,5 – 4 lat
Trwają 1godz.30 min. 2 X W TYGODNIU – wtorki i czwartki 9.30 – 11.00
RADOSNA EDUKACJA – WIEK 1,5 – 2, 5 LAT – czas 30 min. do max. 45 min
zajęcia muzyczno- ruchowe dla dzieci wraz z opiekunami, które ciekawie rozpoczną każdy poranek. Zajęcia zawsze o tematyce przewodniej wraz z Wydawnictwem WSiP Przygoda z uśmiechem. Zabawa przy muzyce z instrumentami, chusteczkami, piłeczkami, zabawy animacyjne z chustą Klanza. Łączą w sobie muzykę, rytm i zabawę. Dzięki nim dziecko wykształci schemat własnego ciała i zwiększy świadomość jego kontroli. Odpoczywamy przy masażykach i edukacji plastycznej.
Naturalną potrzebą maluszka jest ruch, który wspomaga jego rozwój a odpowiednio dostosowane zabawy z opiekunem dają mu taką możliwość, równocześnie zaspokajając potrzebę kontaktu dziecka z najbliższymi.
Bawiąc się przy dźwiękach muzyki, dzieci rozwijają swój talent muzyczny, kształtują wrażliwość i zdobywają podstawową wiedzę teoretyczną. Wykonują ćwiczenia rytmiczne, poznają piosenki, grają na prostych instrumentach (trójkąt, bębenek, kastaniety, tamburyn) – samodzielnie oraz w małej orkiestrze. Integrują się w ten sposób z rówieśnikami i uczą się współpracy. Zajęcia doskonale przygotowują do dalszej edukacji.
Po zajęciach dzieci mają czas na zabawę dowolną w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu a rodzice mają czas by napić się kawy lub herbaty.
Poprzez radosną zabawę zapewniamy wszechstronny rozwój dziecka, integrację z rówieśnikami i wzmocnienie więzi między rodzicem a dzieckiem.
MAŁY GENIUSZ –
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku 1,5 do 5 lat W 2 GRUPACH WIEKOWYCH
prowadzone w oparciu o metody:
– Glenna Domana
– Marii Montesorri
– dr Anety Czerskiej „Cudowne Dziecko”
Dzieci szybciej zaczynają mówić, interesują się językiem pisanym, wykazują ogromne zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, mają lepszą pamięć, szybciej kojarzą fakty, szybciej i chętniej uczą się języków obcych, mają wspaniałą wyobraźnię, wykazują większą pewność siebie, rozwijają pamięć fotograficzną, wzrok, słuch i mowę.
Będziemy:
– ćwiczyć małą motorykę
– liczyć na konkretach
– czytać globalnie
– poznawać planety, kontynenty, zwierzęta
– doświadczać, eksperymentować
Ad. 8. JĘZYK ANGIELSKI –
ENGLISH JUNIOR – wiek 2,5 – 5 lat
MUSICAL BABIES – wiek 1-2,5 lat
Dzieci poprzez zabawy ruchowe, muzyczne i plastyczne poznają otaczający świat. Uczą się w jezyku angielskim krótkich wierszyków i piosenek związanych z codziennymi rytuałami, z porami roku, ze zbliżającymi się świętami itp. Poznają kształty i kolory. Głównym założeniem jest łączenie prawdziwej nauki z doskonałą zabawą. Dlatego też zajęcia są pełne prawdziwego, komunikacyjnego użycia języka, który uaktywniany jest poprzez to, co dzieci lubią najbardziej: gry, zabawy, piosenki, bajki, słuchowiska, ilustracje, literaturę anglojęzyczną i zabawki. Dzieci wykonują proste prace plastyczne. Dzieci mogą uczestniczyć w zajęciach wraz z rodzicem lub opiekunem; stopniowo – po oswojeniu się z grupą i panią prowadzącą – mogą brać udział w spotkaniach bez opiekuna i wykonywać zadania samodzielnie. Poprzez piosenki i rymowanki dzieci poznają całe konstrukcje zdaniowe, które często później stosują. W trakcie zajęć nauczyciel używa pacynki Małpki, dzięki której nauka staje się efektywniejsza i atrakcyjniejsza. Małpka pomaga zorganizować ćwiczenia i świetnie skupia uwagę dzieci.
Zajęcia prowadzone przez nauczyciela z wieloletnim doświadczeniem w przedszkolach angielskich, jak i w kraju.
Obowiązują zapisy
AD. 9. MAŁY PICASSO wiek 2,5- 4,5 lat
DUŻY ARTYSTA – Craft Art wiek 4 – 10 lat
Cykl zajęć artystycznych ukierunkowanych na rozwój kreatywności. W czasie spotkań Dzieci zaprzyjaźnią się z pięknym, nieprzewidywalnym światem sztuki. Odkryją nowe inspirujące techniki i dziedziny twórczości artystycznej, a w swoich dziełach wykorzystają nietypowe ekologiczne materiały.
Zajęcia mają na celu rozwinięcie zdolności manualnych i ukształtowanie poczucia estetyki. Program zajęć został stworzony z myślą o dziecięcych marzeniach! W programie: puchnąca farba, tęczowe lampiony, malowanie światłem, piaskiem, fotografia cyfrowa i analogowa, latające literki, malujące bańki mydlane, tekturowy stwór, błyszcząca masa papierowo mydlana.
Ad. 11 Warsztaty kosmetyczne – PIANKA MYDLANKA
Zajęcia polegające do własnoręcznym tworzeniu zapachowych mydełek oraz kuli do kąpieli z ekologicznych niealergizujących kosmetyków oraz samodzielnym dekorowaniu mydełek i kuli poprzez dodawanie różnych kompozycji tzn. kwiatowych, ziołowych czy muszelek oraz bezpiecznych barwników.
Dzieci poprzez dotyk poznają różne faktury, uczą się rozpoznawać zapachy, a na koniec widząc pięknie skończone i ślicznie zapakowane dzieła, zawsze pojawia się uśmiech na ich twarzy.
Dzieci swoje prace PIĘKNIE ZAPAKOWANE zabierają do domu.
Warsztaty cykliczne 1 x w miesiącu – trwają 1,5 – 2 godz.
Wiek dzieci – 3-10 lat; Grupa – 10-12 dzieci
– SOBOTY godz. 10.00
Ad. 12. WARSZTATY MASOPLASTYKA – GLINA, MODELINA, GIPS, ZIMNA PORCELANA, PARAFINA DO ŚWIEC, dla dzieci – NOWATORSKIE WARSZTATY!
Celem naszych zajęć jest rozbudzenie ciekawości i zainspirowanie dzieci do szukania kontaktu ze sztuką i różnymi działaniami plastycznymi.
Bezpośredni kontakt z gliną, modeliną, masa solną i zimna porcelaną i papier mache i praca z nimi rozwija umiejętności manualne, relaksuje, pobudza wrażliwość, uczy wytrwałości i cierpliwości. Uczestnicy zajęć zdobędą wiedzę dzięki której, będą tworzyć własne formy ceramiczne użytkowe i artystyczne. Zapoznają się również z procesem obróbki ceramiki, zdobieniem i szkliwieniem.
Warsztaty dostosowane są do wieku i możliwości uczestników, którzy w ich trakcie mają okazję do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu technik ceramicznych i doskonalenia umiejętności manualnych. Wszystkie zajęcia zakładają aktywny udział uczestników i odbywają się pod okiem wyszkolonego trenera.
Zajęcia trwają 1,5 godziny 1 x w miesiącu w grupach 12 osobowych
Dzieci od 3 do 10 lat
Koszt 40 zł/1 warsztaty/ soboty
Ad. 13. DOGOTERAPIA – PSIM TROPEM – ZAJĘCIA rekreacyjne, adaptacyjno-edukacyjne oraz terapeutyczne z udziałem psów terapeutycznych. Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju Dzieci oraz kształtowania właściwych postaw wobec zwierząt.
Poza dostarczeniem radości wynikającej z zabawy i kontaktu z psem, uczenie dzieci odpowiednich zachowań względem zwierząt, odczytywanie sygnałów wysyłanych przez zwierzęta i adekwatnego, bezpiecznego reagowania na nie.
Pies doskonale sprawdza się w zajęciach o charakterze pedagogicznym: rozróżnianie stron ciała, nazywanie, wskazywanie części ciał, liczenie np. łap, pazurów, literowanie, naśladownictwo. Dzieci uwielbiają wspólne zabawy ruchowe z psem, bardzo sprawnie ustawiają się do wykonania zadania. Zabawy te wywołują wielką radość dzieci a na ich twarzach pojawiają się radosne uśmiechy.
Zajęcia prowadzone przez Panią Jolantę Grule, certyfikowaną instruktorkę dogoterapii posiadającą 3 przeszkolone do takich zajęć pieski.
ZAJĘCIA Z DOGOTERAPII “PSIM TROPEM”
Zajęcia 1 x w miesiącu, w soboty miesiąca po 60 min.
Dzieci 0-100 lat
koszt: zajęcia – 40zł/1 Dziecko + 1 opiekun
GRUPA 10- 12 DZIECI
Główne cele realizowane podczas zajęć to:
– poznanie zasad zachowania się w obecności psów – w różnych sytuacjach.
– poznanie zasad opieki nad psami, kształtowanie u dzieci poczucia obowiązku.
– poznanie sposobów wykorzystania psów przez człowieka.
– uwrażliwienie dzieci na humanitarne traktowanie zwierząt.
– rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
– rozwijanie funkcji poznawczych i nowych zainteresowań dziecka.
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
Program obejmuje następującą tematykę:
– bezpieczny kontakt z psem – zachowanie się wobec psa
– odpowiedzialność za psa – żywienie, spacery, zabawa.
– odpowiedzialność za psa – pielęgnacja i zdrowie – weterynarz.
– rasy psów – grupy użytkowe i ich potrzeby.
– szkolenie, nauka sztuczek.
– pies w służbie człowiekowi – gdzie pracują psy?
– psie gwiazdy filmowe i literackie.
– sporty i rekreacja z psem.
-z psem na wakacje, bezpieczne podróże z psem
Ponadto:
– zapoznanie dzieci z psem
– poznanie zwyczajów i zachowań psów
– zabawy i ćwiczenia z psem
– zagadki konkursy, prace plastyczne
– poznawanie zasad bezpiecznego kontaktu z psami
– dyskusje o zwierzętach
– pogadanka na temat pracy psa-terapeuty
– poznanie zasad odczytywania zachowań psów
– pies jako najlepszy przyjaciel – zasady opieki i kontaktu z psem
– zabawy i ćwiczenia z psem
Ad. 14. SZACH MAT – nauka gry w szachy dla dzieci w wieku od 5-10 lat
Szachy to gra niezwykle wartościowa, ponieważ stanowi specyficzną kombinację sportu, naukowego myślenia i elementów sztuki. Taki rodzaj intelektualnej aktywności pozytywnie wpływa nie tylko na rozwój umysłowy, ale także osobowościowy.
Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka – kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.
Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept „królewskiej gry” staje się bardziej cierpliwy, wytrwały i w pełni panuje nad sobą. Szachy uczą go pokory gdyż wie, że nie wszystkie jego decyzje są słuszne (w myśl powiedzenia, że nie ma na świecie szachisty który wygrałby wszystkie swoje partie). Dzięki temu obiektywizmowi wzrasta szacunek do przeciwnika i samego siebie a sam potrafi stosować w życiu zasadę „fair play”.Wykształcone w ten sposób cechy umysłu i charakteru objawiają się nie tylko przy szachownicy. Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółów czy szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu
Dlatego obecnie nauka gry w szachy jest wprowadzana dla dzieci w wieku przedszkolnym. Można poznać szachy zasady w krótkim czasie i stanowią one doskonałe narzędzie, służące do rozwijania pozytywnych cech i umiejętności dzieci. Gra w szachy doskonali pamięć i uwagę, rozwija zdolność koncentracji, logicznego myślenia. Wpływa również na rozwijanie pozytywnych cech i postaw takich jak obiektywizm, tolerancja, wytrwałość w dążeniu do celu.
Korzyści wynikające z nauki gry w szachy:
rozwijają zdolności matematyczne,
- rozwijają logiczne myślenie i komunikację,
- umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów,
- kreują intelekt, wyrabiają zmysł obserwacji,
- rozwijają pamięć,
- uczą szacunku i poszanowania rywala, odpowiedzialności
- dają pewność siebie,
- rozwijają wyobraźnię, kreatywność, koncentrację,
- uczą dyscypliny, determinacji, systematyczności, pilności,
- uczą cierpliwości, zaangażowania, odwagi,
- uczą planowania i prawidłowego oceniania sytuacji,
- uczą uczciwego współzawodnictwa,
- wyrabiają umiejętność osiągania wyznaczonych celów,
- rozwijają umiejętność nauki na własnych błędach,
- uczą strategicznego myślenia,
- uczą radzić sobie z niepowodzeniami,
- rozwijają umiejętność czytania ze zrozumieniem,
Zajęcia trwają 30 min.
1 x w tygodniu, PO ZEBRANIU GRUPY
Ad. 15. WARSZTATY TEATRALNE – Zostań aktorem – Zróbmy sobie przedstawienie
zajęcia teatralne dzieci od 5 do 10 lat.
Na warsztatach uczestnicy poznają warsztat aktorski, techniki lalkowe, ćwiczą ekspresję ciała, mimikę, głos. Uczą się współdziałania w grupie, kształtują osobowość, nabierają pewności siebie, rozwijają wyobraźnię, a przede wszystkim dobrze się bawią!
W programie:
- TEATR ŻYWEGO AKTORA
• TEATR LALEK
• TEATR PRZEDMIOTU
• ETIUDY TEATRALNE
• ZADANIA AKTORSKIE
• TRENING AUTOPREZENTACJI
Nasze cele:
- ELIMINOWANIE NIEŚMIAŁOŚCI
• ĆWICZENIE PAMIĘCI I KONCENTRACJI
• DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PRACY W GRUPIE
• DOBRA RADOSNA ZABAWA!
Warsztaty trwają 1,5 godz, 1 x w miesiącu
koszt 40 zł/1dziecko
Ad. 16. Aerobowa GIMNASTYKA KOREKCYJNA NIWELUJĄCA WADY POSTAWY
ZAJĘCIA 1 X W TYG. 45 MIN.
Gimnastyka korekcyjna ma na celu:
- działanie profilaktycznie,
- eliminowanie wad postawy,
- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy,
- zapewnienie wszechstronnego rozwoju fizycznego i wspaniałej zdrowej zabawy.
Aby zapobiec wadom postawy u przedszkolaków należy dostarczyć dzieciom zorganizowane formy aktywności ruchowej w rozszerzonym wymiarze i wprowadzić elementy gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w formie odpowiadającej ich wiekowi i możliwościom psychoruchowym.
Główne cele gimnastyki korekcyjnej to:
korygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu prawidłowego,
niedopuszczenie do powstawania wad postawy ciała, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstawaniu,
doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznanego za prawidłowy.
Cele te realizowane są poprzez następujące zadania:
Wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy: w trakcie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń korekcyjnych dzieci poznają własne ciało, odkrywają różnice pomiędzy postawą prawidłową a nieprawidłową, mogą wykorzystywać tę zdolność we wszystkich czynnościach codziennych. Poznają pozycje, w których można wypoczywać z korzyścią dla efektów korekcyjnych.
Wzmacnianie mięśni posturalnych odpowiedzialnych za prawidłową postawę – głównie mięśnie grzbietu i brzucha, stabilizujące kręgosłup. Dzieci wzmacniają gorset mięśniowy poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia korekcyjne prowadzone metodą ścisłą i zadaniową.
Profilaktyka występowania wad kończyn dolnych, głównie płaskostopia poprzez wzmacnianie mięśni podeszwowych stopy.
Poprzez zajęcia korekcyjne staram się oddziaływać nie tylko na motorykę przedszkolaków, ale także na ćwiczenia poprawiające zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, spostrzegawczości. Staram się rozbudzać u nich zamiłowanie do wszechstronnej aktywności, co może przyczynić się do lepszego startu w szkole.
Ad. 17. WARSZTATY – ŚWIECÓWKI – warsztaty tworzenie świec ozdobnych plastycznych lub żelowych. Dzieci projektują i wykonują kolorowe i pachnące świeczki żelowe w szklanych naczyniach z rozmaitymi dodatkami, np. muszelek, bursztynów, suszonych kwiatów i owoców, kamyków oraz innych ozdób. Samodzielnie wykonane świeczki dzieci zabierają do domu.
ad. 18. WARSZTATY – OSIKOWE – zajęcia z drewna osikowego. Jest to XIX wieczna unikatowa tradycja tworzenia dekoracji z wiórków drewna . Edukacja poprzez rękodzieło pobudza zmysły , sprzyja rozwoju zręczności manualnych, uczy tradycji i kontaktu z naturą. Każdy uczestnik wykonuje własnoręcznie dekoracje z wiórków drewna osikowego dostosowane do różnych świąt i okoliczności . Spod delikatnych dziecięcych paluszków wyłonią się świąteczne choinki , wielkanocne kurczaczki , aniołki , kwiatki i inne dekorację które uczestnik zabiera ze sobą . Uczestnicy dowiadują się o pochodzeniu tej tradycji , własnoręcznie wykonają ozdoby z wiórków drewna osikowego które mogą być nie tylko niepowtarzalną ozdobą ale również niepowtarzalnym prezentem .
ad.19. WARSZTATY GIPSOWE – tworzenia ozdób z gipsu. Podczas tych zajęć dzieci zapoznają się z całym procesem powstawania odlewów począwszy od przygotowania masy gipsowej aż po suche odlewy. Uczestnicy wykonają własnoręcznie odlewy gipsowe, otrzymają również odlewy przestrzenne, które w czasie zajęć będą malować i zdobić. Każde dziecko kończy zajęcia z kilkoma figurkami gipsowymi .Tematyka odlewów dostosowana do świąt: Bożego Narodzenia, Wielkanocnych , Dzień Matki oraz inne okazje . Taka forma prezentu uczy kultywowania tradycji rodzinnych .
ad.20. FILCOWANKI – warsztaty ozdób Z FILCU. Breloczek, etui na telefon, maskotka dla rodzeństwa, ozdoby świąteczne. W czasie zajęć dziecko pozna techniki szycia, rozwinie wyobraźnię i zdolności manualne. Każde zajęcia to lekcja cierpliwości, pokory, ale i wiary we własne siły. Warsztaty pokażą jak ciekawie można własnoręcznie zaprojektować i wykonać dla siebie lub bliskich przedmioty z FILCU, cekinów, koralików.
AD.21. WARSZTATY FOTOGRAFICZNE
Odbywają się 1 x w miesiącu, po 60 min
Proponujemy indywidualne lub rodzinne sesje fotograficzne z wysłaniem każdemu z uczestników 20 zdjęć na płytę, przygotowane do druku.
Koszt 1 warsztatów 40 zł/1 dziecko
Ad.22. PRZEDSTAWIENIA MUZYCZNO-TEATRALNE
PODJĘLIŚMY WSPÓŁPRACĘ ZE SZCZECIŃSKĄ Agencją artystyczną WILK ART., która zajmuje się działalnością edukacyjną, organizacją cyklicznych spektakli, koncertów, przedstawień dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Każde spotkanie jest swoistym koncertem, którego nadrzędnym celem jest edukacja i rozwijanie wyobraźni małego słuchacza.
W czasie koncertów stawiamy na interakcje z publicznością, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu ciekawych autorskich scenariuszy, barwnych strojów i profesjonalnego sprzętu nagłośnieniowego.
Współpracujemy ze znakomitymi muzykami-instrumentalistami, wokalistami, tancerzami i aktorami. Ufamy, że tylko muzyka na żywo w najlepszym wydaniu pozwoli zainteresować małego widza światem dźwięków, zachęci go do zapoznania się z instrumentami, pozwoli rozwijać wyobraźnię i wrażliwość muzyczną.
Imprezy z WILK ART to:
- autorskie, aktywizujące dzieci scenariusze
- pieczołowicie dobrana muzyka
- profesjonalni wykonawcy
- doświadczeni konferansjerzy
- świetna zabawa
- PRZED NAMI SILNIE PRZEMAWIAJĄCY DO NAS CYKL 10 SPEKTAKLI O TEMATYCE KOSMOSU
Przedstawienia odbywają się 1 x w miesiącu i trwają 30 min. Koszt 25 zł/ 1 dziecko/1 spektakl
Ilość miejsc ograniczona, obowiązują wcześniejsze zapisy.
Ad. 23. DOBRE MANIERY – warsztaty kindersztuby
Dobre maniery to swojego rodzaju zasady ruchu towarzyskiego. Tak jak zasady ruchu drogowego są po to, żebyśmy się nie zderzali samochodami na drodze, tak savoir-vivre jest po to, żebyśmy nie popełniali gaf.
Zajęcia są po to, aby nauczyć się np. jak zachować się przy stole, kiedy mówić dzień dobry, do widzenia, przepraszam, dziękuję; jak odpowiednio ubrać się do okazji, jak zwracać się do innych.
Zajęcia takie wypełniają lukę w wychowaniu dzieci, bowiem edukacja w tym zakresie jest w polskich rodzinach zaniedbywana. Dawniej zasady zachowania w towarzystwie przekazywali wnukom dziadkowie, teraz dzieci bardzo często nie wiedzą, jak zachować się w różnych sytuacjach.
Nauka dobrych manier to inwestycja w przyszłość dziecka. Uczy się ono prawidłowych zasad zachowania, zwrotów grzecznościowych, manier przy stole, podczas wyjść do teatru, kina czy na koncert. Tę naukę należy rozpocząć bardzo wcześnie, po to aby mieć pewność, że nasze dziecko, w każdej z napotykanych sytuacji zachowa się właściwie.
Wczesna edukacja w tym zakresie zagwarantuje iż nauczane treści staną się nawykiem, nad którym dziecko nie będzie się zastanawiać. Jest to proces rozpisany na wiele lat. Od staranności rodziców zależy, czy mały człowiek w przyszłości będzie umiał zachować się w towarzystwie elegancko i we właściwy sposób. Dobrze wiemy, że w kontaktach międzyludzkich najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Ucząc dziecko dobrych manier sprawiasz, że w przyszłości będzie lepiej postrzegane przez innych i łatwiej będzie mu nawiązywać znajomości, przyjaźnie, a nauczyciele czy późniejsi pracodawcy będą mieli o nim dobre zdanie.
Należy pamiętać, że dziecko uczy się poprzez obserwacje i naśladownictwo. Ważne jest więc, aby rodzice przestrzegali zasad dobrych manier. To oni stanowią dla dziecka wzór do naśladowania, z nimi maluch spędza najwięcej czasu, patrzy i mimowolnie się uczy. Kiedy rodzice są uprzejmi względem siebie i innych dziecko powiela to zachowanie.
Zajęcia 1 x w miesiącu, trwają 45 min,, PO ZEBRANIU GRUPY
Ad. 24. NAUKA OSZCZĘDZANIA – Pieniądze nie rosną na drzewach
Oszczędzanie to najprostsza i najpewniejsza droga do budowania spokojnej przyszłości. Warto uczyć dzieci już od najmłodszych lat. Pokazywanie wartości pieniądza i wypracowanie nawyków oszczędzania nie jest łatwe, ale wpojone w młodych latach pomoże dzieciom w przyszłości świadomie zarządzać swoim budżetem.
Dobrą wiadomością jest fakt, że oszczędzania można się nauczyć tak jak innych codziennych aktywności, np. regularnego biegania, zdrowego odżywiania, czyli tych czynności, które powtarzane, wchodzą nam w krew i potem nie wyobrażamy sobie już bez nich życia. Najlepiej takie postawy kształtować już od najmłodszych lat.
Nauka przez zabawę przynosi najlepsze efekty. Pomocne nam będą gry edukacyjne i gry planszowe, zajęcia plastyczne.
ZAJĘCIA UCZĄCE OSZCZĘDZANIA – Z ZAKRESU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ORAZ FINANSÓW W FORMIE CZYTANEK I PLANSZ, ZROBIENIE WŁASNYCH SKARBONEK.
Zachęcimy dzieci atrakcyjną własnoręcznie wykonaną skarbonką, w której będą odkładały swoje pierwsze oszczędności. Zachęcimy, by wrzucały do niej części swojego kieszonkowego już na samym początku.
Dziecko uczone oszczędzania na większy zakup, przed pójściem do szkoły łatwiej poradzi sobie np. ze „sklepikowymi pokusami”. Umieć oszczędzać to także umieć decydować.
Zwrócimy uwagę, że oszczędzanie nie ogranicza się tylko do gospodarowania pieniędzmi zgromadzonymi w skarbonce. Budowanie świadomości dziecka, co do kosztów zakupu jedzenia, rachunków telefonicznych, za prąd czy wodę pozytywnie wpłynie na naukę oszczędzania.
Będziemy mówić o tym, czym są pieniądze, skąd się biorą i dlaczego należy je rozsądnie wydawać.
Zajęcia trwają 45 min 1 x w miesiącu,, PO ZEBRANIU GRUPY
AD. 25. Bajoterapia BAJU BAJ – Kino na poduchach
Zajęcia z elementami bajkoterapii oraz przypominające kino domowe z lat 80-tych.
Zajęcia polegające na wyświetlaniu niepowtarzalnych i rewelacyjnych bajek z kliszy z rzutnika Ania. Bajki bez przemocy, uwrażliwiające i uczące zasad dobrego wychowania. Pisane prostym tekstem, czystą polszczyzną, co pomaga w nauce poprawnej wymowy. Jesteśmy w posiadamy bogatej kolekcji bajek i przygotowujemy się do każdego seansu tematycznie.
Po każdym seansie krótka pogadanka i zajęcia plastyczne.
Zajęcia/dobranocki trwają 30-40 min. 2 x w tyg.
-Obowiązują wcześniejsze zapisy!!! ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!
Ad. 26. Warsztaty cukiernicze/kulinarne
Zajęcia cykliczne stawiające nacisk na zdrowe odżywianie i przyzwyczajanie do dobrych nawyków żywieniowych.
Podczas warsztatów dzieci własnoręcznie udekorują babeczki, ciasteczka, ciasta i zrobią zdrowe kolorowe masy do tortów, nauczą się komponować składniki na przepyszne kolorowe kanapki. Będą samodzielnie przyrządzać zdrowe sałatki i surówki z ekologicznych warzyw.
Zaczerpną wiedzy na temat zdrowego odżywiania
Zajęcia 1 x w miesiącu trwają 60 min.